PRESSMEDDELANDE FRÅN AIR HALLAND

Air Halland byter till större flygplanstyp och utökar sin tidtabell från Halmstad

Air Halland utökar sin tidtabell och kapacitet ifrån Halmstad från den 16/8 med flera turer om dagen. Från den 30/8 så kommer Halmstad att trafikeras med flygplanstypen SAAB 2000 med plats för 50 passagerare. Flygtiden till Stockholm Bromma blir då under en timme från Halmstad. "Vi har haft fina siffror på Halmstad under juli månad och ser att vaccinationen gjort att många fler väljer flyget som resalternativ", säger Henrik Sköld Johansson, Regionchef på Air Halland. "Vi ser nu även att företagsbokningar börjar öka och vi tror att vi under hösten kommer att vara uppe på 60-70% av trafiken från Halmstad, så som den var innan pandemin", fortsätter Henrik.

"Passagerarantalet ökade rejält under juli månad och jämfört med 2019 innan pandemin så blev det 44% av den totala beläggningen. Vi får många signaler i regionen att resandet kommer öka efter sommaren och utökade tidtabeller från flygbolagen underlättar för många resenärer", säger Anette Holmgren, Affärsutvecklare på Halmstad City Ariport.

Air Hallands pressmeddelande, klicka här.

Air Halland - operated by Air Leap.

Presskontakt Air Halland är Henrik Sköld Johansson, Regionchef Air Skåne och Air Halland: henrik@airhalland.se