PRESSMEDDELANDE från Halmstad City Airport

Ving tillbaka till Halmstad sommaren 2023

Vi har glädjen att informera att Ving kommer tillbaka till Halmstad efter några års frånvaro.

Nästa sommar, 2023, kommer Ving erbjuda tre avresedatum i augusti med direktflyg från Halmstad till Split, Kroatien. Här kommer flygbolaget BRA flyga sträckan med en Airbus319 med plats för 145 passagerare.

Ving och BRA inledde ett treårigt partnerskap den 27 april 2022 som bland annat innebär att BRA ska flyga Vings kunder mellan Skandinavien och Medelhavet. Vidare har BRA och Ving deklarerat sina ambitiösa hållbarhetsmål där de nu, tillsammans, ska ta nästa steg i omställningen av charterresor.

Vings samarbete med BRA, i tillägg till Vings eget flygbolag Sunclass Airlines, innebär att BRA blir huvudpartner för Ving och de nordiska systerbolagens charterflygningar från ett 30-talet orter i Sverige, Norge och Danmark till ett 10-tal destinationer runt Medelhavet i Grekland, Spanien, Turkiet, Kroatien, Cypern samt Kanarieöarna.

”-Vi är mycket glada över att Ving kommer tillbaka till Halmstad efter några års frånvaro. Att de också väljer att flyga till eftertraktade Kroatien i augusti ser vi som ett bra komplement till övrig chartertrafik vi har från Halmstad sommaren 2023” , säger Anette Holmgren, Affärsutvecklare på Halmstad Flygplats AB

”- Det känns fantastiskt att vara tillbaka i Halmstad och att återigen möjliggöra för både hallänningar och sydsvenskar att resa direkt från sin regionala flygplats. Vi vet hur uppskattat det är, i synnerhet när det kommer till smidigheten att slippa resa långa sträckor till en större flygplats och som i Halmstads fall har man ju även tillgång till exempelvis gratis parkering när man flyger charter. Kroatien har varit ett efterfrågat resmål länge och de attraktiva lördagsavgångarna från Halmstad tror vi kommer locka många, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Läs mer i BRAs pressmeddelande om samarbetet: Flygbolaget BRA och Ving ingår treårigt partnerskap (flygbra.se)

Bifogat foto: Makarska rivieran, Ted Lindholm, Ving

www.ving.se

För mer information kontakta:
Anette Holmgren, Affärsutvecklare, Halmstad Flygplats AB, tel 0722-390027, anette.holmgren@halmstad.se
Claes Pellvik, kommunikationschef Ving, claes.pellvik@ving.se, 0709-513032