PRESSMEDDELANDE FRÅN TUI och Halmstad City Airport - TUI storsatsar på Halmstad City Airport – lanserar flera nya destinationer nästa år

Efter en sommar med höga bokningsnivåer i nästan hela landet storsatsar TUI på Halmstad flygplats inför kommande säsong. I sommarprogrammet 2024 lanseras hela sex stycken nya charterlinjer från Halmstad, bland annat till Mallorca, Rhodos och Cypern.

Resebranschen är på brant uppgång efter pandemins minskade resande. Med en framgångsrik sommar i backspegeln och en stark start på vinterförsäljningen gör den ledande reseaktören TUI en av sina största satsningar någonsin på utbudet från regionala flygplatser. Från och med senvåren utökar TUI charterprogrammet med sex stycken nya resmål från Halmstad City Airport.

– Vårt nya sommarprogram har ett mycket bredare destinationsutbud från Halmstad, vilket ger våra kunder en större valfrihet när de ska välja resmål. Det är många som föredrar att resa från sin regionala flygplats och på detta sätt erbjuder vi resenärerna en extra bekvämlighet och service som höjer hela semesterupplevelsen, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

– Detta är en fantastisk nyhet vi har fått av TUI. Det var nästan som julafton när jag fick beskedet om storsatsningen som TUI gör i Halmstad. Vi har märkt att intresset för att flyga från oss har ökat mer och mer under de senaste åren och flera invånare har kontaktat oss och önskar ett större destinationsutbud från Halmstad, vilket vi har informerat TUI om löpande. Med denna fantastiska nyhet från TUI, kommer detta nu bli verklighet för hallänningarna, invånarna i nordvästra Skåne samt delar av Västra Götaland och östra Småland, säger Anette Holmgren, affärsutvecklare på Halmstad City Airport.

Oregelbundna avgångar över hela säsongen
För att möjliggöra det bredare destinationsutbudet behöver de nya flygrutterna och avgångarna schemaläggas med viss oregelbundenhet utspritt över säsongen. De historiskt sett populära resmålen har fler avgångar, medan de nya har färre.

– På detta sätt kan vi erbjuda fler charterlinjer samtidigt som vi säkerställer att vår kapacitet motsvarar efterfrågan, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Här är TUI:s nya charterlinjer från Halmstad City Airport sommaren 2024

• Antalya, Turkiet – två avgångar, 28 augusti och 16 oktober.
  • Chania/Kreta, Grekland – tre avgångar, 7 juni, 30 juni och 4 oktober.
  • Kos, Grekland – två avgångar, 16 maj och 12 september.
  • Larnaca, Cypern – fem avgångar under perioden 8 maj till 23 oktober.
  • Mallorca, Spanien – en avgång den 22 juni.
  • Rhodos, Grekland – fem avgångar under perioden 23 maj till 27 oktober.

• Samtliga avgångar trafikeras av Jettime för TUI.

För mer information, vänligen kontakta:
Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig Sverige, TUI
dian.valencia@tui.se, +46 (0)73-148 96 40