Artikel publicerad:

PRESSMEDDELANDE från Halmstad City Airport

Air Leap börjar trafikera Halmstad-Bromma-Halmstad den 22 juni 2020

Inledningsvis kommer Air Leaps uppstart från Halmstad till Bromma att bestå av en tur och retur per dag. Avresa från Halmstad blir på morgonen och sedan med en retur från Bromma på eftermiddagen, måndag till fredag, samt en extra avgång till Bromma på fredag eftermiddag och med en retur till Halmstad på söndag kväll. Flygplanstypen kommer till en början att vara en Saab 340 med plats för 33 passagerare. Air Leap har meddelat att när efterfrågan ökar och reserestriktionerna normaliseras kommer de att öka antalet turer samt öka kapaciteten av flygstolar genom att sätta in ATR 72 med kapacitet upp till 72 passagerare.

- ”Det finns ett stort önskemål från näringslivet i Halland att få igång flygtrafiken till Stockholm igen. Även privatresenärerna ser flyget som ett säkert och snabbt sätt att transportera sig till vår huvudstad. Vi ser också att det passar väl in i vår strategi när vi nu bygger det Nya svenska inrikesflyget”, säger Jon Melkersson, VD Air Leap
- ”Att Air Leap nu väljer att öppna en linje Halmstad-Stockholm innebär att våra resenärer kommer att få ett bredare utbud av avgångar vilket kommer att bli ett uppskattat tillskott när vi nu så smått börjar öppna upp vår flygplats”, säger Magnus Uvenfeldt (M) ,Styrelseordförande Halmstad City Airport

Flygresor med Air Leap kan bokas från och med 5 juni, vilket görs på www.airleap.se eller hos resebyrå.

För mer information kontakta:
Magnus Edman, Flygplatschef Halmstad City Airport, tel: 035-18 26 00, e-post: magnus.edman@halmstad.se Jon Melkersson, VD Air Leap, tel: 08-501 200 02 e-post: jon@airleap.se Anette Holmgren, Affärsutvecklare Halmstad City Airport, tel 0722-39 00 27, anette.holmgren@halmstad.se Emelie Ahlin, Marknadschef Air Leap, tel: 08-501 200 07 e-post: emelie@airleap.se